טיפול אורתודונטי למבוגרים עם בעיות פריודונטליות

אצל רבים מן המבוגרים מופיעים סימני מחלה פריודונטלית בדרגות שונות. הזזת שיניים במצב של מחלה פריודונטלית אקטיבית עלול לגרום נזק לחניכיים ולשיניים ולכן יש לפתור את בעית החניכיים לפני תחילת הטפול האורתודונטי, ולשמור על מצב חניכיים בריא לאורך הטיפול האורתודונטי.

ברוב במקרים מופנים המטופלים לבדיקה וטפול אצל רופא השיניים והשיננית לפני הטפול האורתודונטי, ובמצבים מורכבים יותר הם מופנים למומחה לחניכיים לצורך בדיקה וטפול חניכיים, כאשר תכנית הטפול האורתודונטית מתחשבת בבעיות הפריודונטליות והטפול האורתודונטי משולב בטפול הפריודונטלי.   במצבים מסוימים הטפול האורתודונטי עשוי לשפר את תמיכת העצם בשיניים , במקרים אחרים ניתן באמצעות הטפול האורתודונטי לשפר את כמות העצם באתר המיועד ללשתלים דנטלים.

 בכל המקרים המטופל צריך לדאוג לבריאות השיניים והחניכיים ולבצע טפול תחזוקתי אצל השיננית כל 6-12 שבועות.

במצב של מחלה פריודונטלית כרונית וירידה בכמות העצם התומכת בשיניים עלולים להיפתח רווחים בין השיניים והשיניים עוברות הטייה קדמית. מצב זה מהווה הפרעה  אסתטית חמורה ועלול להידרדר במהירות עקב כך שהכוחות הפועלים על השיניים אינם בכוון הרצוי.

רווחים והטיות שיניים לפני הטפול המשולב אורתודונטי-פריודונטלי

אחרי הטפול

פלרינג לפני טפול_1 ______________________________

לדוגמא המטופל המתואר בתמונות הבאות סבל ממחלה פריודונטלית חמורה ומליקוי סגר אשר הוחמר עקב הקטנת תמיכת העצם בשיניים. כתוצאה מהשילוב בין ליקוי הסגר ומחלת החניכיים חלו תזוזות שיניים חמורות והפרעה אסתטים ניכרת.

במהלך הטפול האורתודונטי -פריודונטלי משולב טופלו החניכיים ועמדת השיניים השתפרה מאד. לאחר טפול מסוג זה יש צורך בתחזוקה תמידית של בריאות החניכיים ושמירה על עמדת השיניים בעזרת מקבע לכל החיים.

לפני הטפול המשולב אורתודונטי-פריודונטלי

אחרי הטפול

 __________________________  פריו אחרי טפול_1

אחת הבעיות המטרידות במצבים של נסיגת חניכיים היא הופעה של רווחים באזור החניכיים שבין השיניים (פפילות). רווחים אלה הנקראים "משולשים שחורים" ניתנים לשיפור חלקי על ידי טפול אורתודונטי המשולב עם שינוי מתאר השינייים. הסרטון הבא מתאר את התהליך: 

http://youtu.be/NHMQz5xLuOg

ליצירת קשר עם המרפאה

תפריט נגישות