סמכים רגילים ופנימיים

המכשיר האורתודונטי  הנפוץ ביותר לתיקון ליקויי סגר הינו הסמך האורתודונטי.  הסמך הינו אביזר קטן המודבק אל השיניים מהצד החיצוני או הפנימי של השן. בין הסמכים עוברת קשת מתכת גמישה המאפשרת את יישור השיניים, זאת בנוסף למגוון קפיצים, גומיות ואביזרים אחרים.

התנועה המדויקת של השיניים מתאפשרת על ידי הפעלת כוחות קלים מן הקשת הקפיצית אל השן, ודיוק התנועה תלוי במיקום המדויק של הסמך על גבי השן, וביחס  של הסמך לקשת הקפיצית.

מערכת זו  של סמכים חוטים וקפיצים, הנקראת מיכשור אורתודונטי קבוע, הינה עדינה והמטופל חייב לשמור על המכשירים ולמנוע את שבירתם, לפעול בדיוק לפי הוראות האורתודונט ולהקפיד על היגיינת פה נאותה, אחרת, המכשיר עלול לשמש כמאגר של חיידקים ושל שאריות מזון העלולים לגרום לעששת, לכתמים לבנים או לדלקת חניכיים.

בשיטה הקונבנציונלית- הסמכים המתכתיים מודבקים על חזית השן , אך ניתן להדביקם  גם מהצד הפנימי של השיניים ואז אינם נראים כלל, זוהי שיטת האורתודונטיה הלינגואלית, או  אורתודונטיה בלתי ניראית.

קשיים טכניים במיקום מדויק של הסמכים הפנימיים הביאו לפיתוח טכניקות מדויקות מבוססות מחשב  אשר  מאפשרות מיקום הסמכים על גבי מודל ממוחשב, ושרטוט צורת הקשת האורתודונטית בהתאם לתנועות השיניים המתוכננות.  המודל הממוחשב מודפס במדפסת תלת ממד והופך למודל פיזי , ממנו מועתק מיקום הסמכים  לפה. הדיוק של השיטה הביא לקיצור משמעותי של משך הטיפול ביחס לעבר. כמו כן, הסמכים הלינגואלים המשמשים היום הינם קטנים ומאפשרים הסתגלות מהירה ושמירה טובה על היגיינת השיניים והחניכיים.

כלומר אורתודונטיה לינגואלית היום הינה שיטה נוחה ביותר למתרפא הן מבחינה פיזית והן מבחינה אסטטית, ומבטיחה תוצאות מעולות בפרק זמן סביר, וכבר בחצי השנה הראשונה לטיפול נראה שיפור ניכר ברוב המקרים. המטופלים בשיטה זו מדווחים על שביעות רצון רבה מן הטפול ומתוצאותיו, ורבים מהם מציינים שהטפול הזה הוא הדבר הטוב ביותר שהם עשו למען עצמם בשנים האחרונות. כמו בכל דבר לניסיון של המטפל ישנה משמעות רבה, ובעיקר בטכניקה זו שהינה מורכבת יותר מטכניקות אחרות.   שיטת האורתודונטיה הלינגואלית משמשת במרפאתנו משנת 1994 וצברנו בה ניסיון רב.

ליצירת קשר עם המרפאה

תפריט נגישות