רפואת שיניים משמרת ואסתטית

מי לא רוצה חיוך רחב צחור שיניים? כיום יותר מתמיד קיימת מודעות בציבור לטיפוח עצמי בכלל ולאסתטיקה של הפה בפרט.

רפואת שיניים היום היא כבר הרבה יותר מבריאות השיניים בלבד.

התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת לנו היום פתרונות רבים לשיפור מראה השיניים.

 

הבהרת שיניים

אחד הדברים הבולטים בזמן חיוך, הוא צבע השיניים שלנו.

גורמים סביבתיים כמו שתיית קפה ותה, עישון לאורך זמן, שימוש בתרופות וגנטיקה גורמים לדנטין ואמאיל השן–החלק הגלוי של השיניים שלנו לקבל גוון צהוב, אפור או חום במשך השנים. הטיפול מתחיל בבדיקה אצל רופא שיניים אשר בודק את רקמות הפה והשיניים, מפנה לשיננית לטפול הסרת אבנית, מבצע טפולים משמרים, סתימות, טפולי שורש וכו' ואז ניתן לגשת להלבנה.

הלבנת השיניים היא למעשה תהליך חימצון של רקמת הדנטין. הבהרת השן נעשית בדרך כלל מצידה החיצוני (External Bleach) ובמקרים בהם השן עברה טיפול שורש, או השחירה מסיבות שונות אפשר לבצע גם הלבנה פנימית (Internal Bleach). בשיטה זו השן מולבנת מצידה הפנימי – דבר שמשפיע בהדרגה גם על צידה החיצוני.

 

איך מתבצע הטיפול?

קיימות שתי שיטות עיקריות להלבנת שיניים חיצונית: הלבנה מיידית במרפאה שבה רופא השיניים מורח את השיניים בחומר מחמצן בריכוז גבוה במיוחד שמשופעל באמצעות נורת פלזמה, הלוגן או לייזר. הנורות מזרזות ומעמיקות את פעולת החמצון והתוצאה מדויקת ומהירה.  זמן הטיפול הכולל הוא כשעה שלאחריה השיניים בהירות ויפות.  לעיתים יש לחזור על הטיפול יותר מפעם אחת לקבלת תוצאה מיטבית. השיטה השנייה היא הלבנה ביתית, שנעשית באמצעות סדים שקופים מותאמים אישית במשך מספר שבועות.

zachi
הבהרת שיניים במרפאה בעזרת מנורת הלוגן

מחלות חניכיים

מחלות חניכיים הן הגורם העיקרי לאובדן שיניים אצל אנשים מבוגרים אך אינן מוגבלות למבוגרים בלבד וגם ילדים ונוער חשופים להן. לרוב המחלה מופיעה ללא התראה מוקדמת ולפעמים ללא כאבים או סימנים חיצוניים ולכן חשובה מאד בדיקה קבועה אצל רופא השיניים כי רק רופא יכול לאבחן את המחלה .
כאשר מצליחים לאבחן מוקדם את מחלת החניכיים ע"י בדיקת החניכיים אצל רופא שיניים, ניתן לטפל בה ביעילות, בהצלחה ובהוצאה כספית לא גדולה.

<

 מה גורם למחלת חניכיים?
הגורם העיקרי להתפתחות מחלת חניכיים הוא רובד החיידקים (פלאק) – שכבה דקה, חסרת צבע של שאריות מזון הנוצרת בקביעות על פני השיניים ובגבול החניכיים שעליה מתיישבים חיידקים מזיקים מסוגים שונים. צחצוח נכון יום-יומי של השיניים מסיר את רובד החיידקים והינו הכרחי לשמירת בריאות השיניים והחניכיים. במידה ולא מסירים את רובד החיידקים,מצטברים עליו משקעים מהרוק והוא הופך למשקע מחוספס וקשה הנקרא "אבנית השן".כאשר הדלקת נמשכת ולא מסירים את רובד חיידקי השן, החיידקים מפרישים רעלנים, ההורסים את רקמת החניכיים וגם את העצם התומכת בשורש השן ואז מתפתחת מחלת חניכיים כרונית. אחד מסימני המחלה הוא נסיגת חניכיים.  החניכיים אינם צמודים היטב לצוואר השן, מופיעים רווחים בין השיניים ולעיתים גם מוגלה בין השיניים לחניכיים. השיניים רופפות ולא מקובעות היטב בלסת ומתלווה לזה ריח וטעם רע מהפה 

מהם סימני מחלת החניכיים?

דימום החניכיים בעת צחצוח השיניים ,חניכיים אדומות, נפוחות או רגישות,נסיגת חניכיים.הפרשה מוגלתית משולי החניכיים .שיניים רופפות.ריח לא נעים מהפה.
 
הטיפול במחלות החניכיים :
 ניתן לשמור על בריאות החניכיים ע"י שמירה על הרגלי היגיינה טובים של הפה וביקור סדיר אצל רופא השיניים והשיננית.
 ביקור סדיר אצל רופא השיניים לפחות אחת לחצי שנה לבדיקה של מצב הפה וכן קביעת טיפול סדיר אצל השיננית לשם הסרת אבן השן. מרגע שנוצרה אבנית על השיניים, רק טיפול מקיף אצל השיננית יכול להסירה מאותם מקומות אליהם מברשת השיניים והחוט הדנטאלי לא הצליחו להגיע.
במקרים של מחלת חניכיים מתקדמת צריך לפעמים רופא השיניים לבצע ניתוחים לשיפור מצב החניכיים והעצם הת
ומכת בשן ולשיפור פגמים שנוצרו כתוצאה מהמחלה. רצוי ששיטת הטיפול תותאם באופן אישי ופרטני למטופל ע"י רופא השיניים או מומחה למחלות חניכיים. לאחר הטיפול, צריך להקפיד על צחצוח שיניים נכון ויסודי כחלק מתוכנית לשמירה על בריאות הפה.

שיחזורים (סתימות)
 
שיחזורים או סתימות נדרשים כאשר יש פגיעה בשלמות השן – עששת שהיא למעשה מחלה של השיניים.
עששת נגרמת בשל מגוון סיבות כמו צחצוח לקוי, תזונה לקויה וגורמים גנטיים. 
ישנם 2 סוגים עיקריים של שיחזורים – שיחזורים מרוכבים (סתימות לבנות) ושיחזורי אמלגם (כסוף).
במקרים מסוימים לדוגמא במטופל עם עששת מרובה, או בדימום באזור השיחזור יעדיף הרופא לבצע שיחזור אמלגם.
שיחזורי האמלגם נחשבים לבטוחים ואמינים מאוד וחסרונם הגדול הוא במראה המתכתי.
באמצעות השיחזורים ה"לבנים" ניתן להגיע לתוצאה אסתטית מושלמת, ויתרון נוסף הוא בכך ששיחזורים אלה
נקשרים לשן עצמה ובכך מספקים לה תמיכה טובה יותר
 
ניתן לבצע שיחזורים גם בשיניים קדמיות שבורת, או בעלות צורה חריגה או לא אסתטית.
 

במקרים קשים יותר של שיניים קדמיות פגומות או צבועות במיוחד ניתן לבצע ציפויי חרסינה שמאפשרים להשיג תוצאה אסתטית טובה יותר ועמידה יותר לאורך זמן (Veneers)

 

ליצירת קשר עם המרפאה

תפריט נגישות