לצחוק בפה מלא שיניים:

שתל דנטאלי הוא תחליף מלאכותי לשורש השן, עשוי ממתכת ומוחדר אל הלסת בתהליך כירורגי כבסיס לכותרת מלאכותית (כתר)  והוא מיועד למילוי מקום של חוסר בשן אחת או מספר שיניים.

הצלחה של שתל דנטאלי תלויה באבחון נכון של הרופא המשקם, בבניית תכנית מתאימה לכל מטופל שתתבסס על הדמיה דו או תלת ממדית, ובסנכרון מלא בין הרופא המשקם לרופא המנתח.

למי מומלץ  טיפול של שתל דנטאלי?

• בראש ובראשונה למי שאיבד שן אחת או יותר ורוצה להחזיר לעצמו את התחושה של פה מלא שיניים ואת היכולת ללעוס , לדבר ולחייך בטבעיות.
  • במקרים של חוסר שיניים בעקבות עששת או מחלת חניכיים, במקרה של חבלה מתאונה, או חוסר שינים מולד.
  • בעלי שיניים תותבות המעוניינים להרגיש נוח ויציב יותר עם השיניים – במקרים שהשיניים לא יציבות, או במקרים של פצעי לחץ ושפשופים בפה .

האם כל אחד מתאים לטיפול ?

התפתחות התחום בשנים האחרונות הפכה את הטיפול נגיש לכמעט כל מטופל הזקוק לו. רק במקרים נדירים של בעיות רפואיות נאלץ המטופל להסתפק בתותבת ללא שתלים .

במצבים של עישון, סכרת, או אוסטרופורוזיס סיכויי ההצלחה בקליטת השתל עלולים להיפגע.

הטיפול !

הטיפול הוא הליך כירורגי המבוצע בהרדמה מקומית. ההליך מתבצע במרפאת שיניים רגילה אך בתנאים סטריליים הקרובים לחדר ניתוח.

רצוי לקחת טיפול תרופתי נגד כאב ונגד זיהום לפני תחילת הטיפול.

הטיפול עצמו אינו כואב , אך קיימות תופעות לוואי כגון נפיחות או  שטף דם מקומי. הכאב עלול להופיע ביומיים שלאחר הטיפול, ויש להיוועץ עם הרופא לגבי משככי כאבים.

מקרים הדורשים טיפול מיוחד

מחלת חניכיים – מחלה זיהומית הפוגעת בחניכיים ובעצם התומכת של השיניים גורמת לחולים לאבד את שיניהם עקב פגיעה בעצם התומכת של השן.

חובה להקדים לטפל  בחניכיים, מאחר ואותה סיבה שגרמה לשיניים הטבעיות ליפול עלולה לפגוע גם בשתלים.

מחלת החניכיים פוגעת במבנה העצם ולעיתים לא נותר מקום לשתלים בלסת. במקרה כזה ניתן לבצע הליך כירורגי של הוספת עצם באזור הסינוסים ע"י שילוב תחליפי עצם, ועליהם יהיה ניתן להוסיף שתלים

ליצירת קשר עם המרפאה

תפריט נגישות