אורתודונטיה לילדים ונוער- למה ומתי
ד"ר סילביה גרון
ילדים רבים סובלים מבעייה של ליקוי סגר, שמשמעותו שיניים עקומות, מנשך לקוי או לסתות בלתי מתואמות. ליקוי הסגר משפיע על מראה הפנים והחיוך. הטפול האורתודונטי מיועד לתיקון ליקוי הסגר, לשיפור בריאותי ואסתטי, ולהשגת חיוך בריא ומושך, המשפר את ההופעה  החיצונית ותורם להרגשה הטובה ולבטחון העצמי של הילד.
 
 
המזל מאיר פנים למחייכים
רוב הטיפולים האורתודונטיים  ( יישור שיניים ) מתחילים בטווח הגילאים מ- 9 עד 14. בגיל זה הילדים עדיין גדלים, וניתן להשפיע על עמדת השיניים וגם לכוון את גדילת הלסתות כך שתיווצר סביבה טובה יותר לצמיחת השיניים, להשגת התוצאות הטובות ביותר.
לעיתים יש צורך בטפול מוקדם יותר, בסביבות גיל 7-8, וזאת במקרים בהם טיפול מוקדם עשוי למנוע התפתחות בעיות חמורות יותר בעתיד, ולקצר ולפשט את יישור השיניים בשלב מאוחר יותר. בגיל זה חשוב לבדוק את הילד בפעם הראשונה על מנת לאבחן בעיות הדורשות טפול מוקדם.
יישור השיניים מתבצע באמצעות מכשירים אורתודונטים רבים ומגוונים : פלטות שונות, מכשירי הרחבה המודבקים בפה, מכשירים פונקציונלים המשפיעים על גדילת הלסתות, "רסן" חיצוני מסוגים שונים ומכשירים קבועים, הנקראים סמכים אורתודונטים ("ריבועים").
הטפול האורתודונטי נמשך כשנתיים בממוצע, והצלחתו תלויה בשיתוף הפעולה של הילד ושל הוריו. המטופל חייב לשמור על הגיינה טובה ועל שלמות המכשירים,לפעול לפי הוראות השמוש ולהקפיד להגיע בזמן לטפול שנקבע לו.
שיתוף הפעולה חשוב גם לאחר סיום הטפול הפעיל, מאחר ולשיניים יש נטיה לחזור לעמדה הקודמת שלהן ויש צורך בשמירה על תוצאות הטפול לאחר סיומו בעזרת מכשיר קיבוע ו"פלטה" לשמירה, לאורך שנים רבות לאחר סיום הטפול.
לכן ממשיך המטופל לבוא לביקורות מסודרות לפחות שנתיים לאחר סיום הטפול האורתודונטי הפעיל על מנת לוודא שתוצאות הטפול האורתודונטי נשמרו.
 
שמרו על חיוך רחב !!!

ליצירת קשר עם המרפאה

תפריט נגישות